במקדש האלכימי אנו נכנסים אל מרחב מקודש בהשראת תרבויות המקדש הקדומות, העבריות והפגאניות, כדי לעבור מסע של התפתחות ומודעות על פי הסמלים של השפה האלכימית, שפה שנוגעת בכל מישורי הנפש והעולם ומציעה דרך מרתקת לגילוי עצמי דרך סמלים, צבעים ודימויים מגוונים. כל זאת תוך תמיכה מדעית וטיפולית מודרנית מן הפסיכולוגיה של המעמקים.




קצת עלי

ריקות. נוכחות. מיתולוגיות. אגדות וסיפורים. פסיכולוגיה של המעמקים. כהן אלכימאי בהתהוות...


יום שלישי, 10 ביוני 2008

כל אחד יכול להיות כהן

לא פשוט להיות כהן. זה מחייב. זה בעל משמעות. אבל אתה לא צריך להיות הבן של מר כהן כדי להיות מוכר ככזה. לא אוטומטית תיהפך לכהן. אז נכון שאמא שלי בת כהן וזה עושה לי טוב שיש לי ייחוס למרות שלפי האורתודוקסים זה לא קביל אבל מזמן הפסקתי להאמין שהפירושים שלהם הם קבילים, בעיני אלהים ובכלל. המסורת זקוקה לפירוש. המורשת זקוקה לחידוש. כמו בכל דור גם עתה. הכהונה היא לא דת חדשה. היא גם לא פונה להמונים. היא מיועדת למבקשים באמת לראות פני אלהים. ועוד נרחיב על כך בעתיד. כרגע חשוב רק לציין שגם המסורת שלנו מכילה קול חשוב ודומיננטי בדבר אפשרות הכהונה לכל אחד ולכל אחת. כתר כהונה זמין.
במתן תורה כבר נאמר (שמות יט) "ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים", ועוד פירש בעל הטורים: "אילו זכו ישראל היו כולם כוהנים גדולים". והנשר הגדול מציין בהלכותיו: "ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה'...הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים"
(רמב"ם, סוף הלכות שמיטה ויובל).
אנו רוצים לזכות בכתר כהונה. כיום הוא זמין ופתוח. הבה ניכנס לקודש הקודשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה